La Gomera. Etapa 2: Vallehermoso – Chipude

02/01/2015

Avui no hi ha tanta calima, però el cel està encapotat. L’etapa consisteix a seguir el GR-131 fins a Chipude. A aquest GR li diuen Cumbres de la Gomera. Les primeres rampes són trencadores, el nom més apropiat pel camí seria “la matança del porc senglar”. En aquest cas el porc senglar sóc jo.

Ben aviat, començo a veure que la ruta que marca el mapa i la guia no coincideixen amb els pals indicadors i senyals. Decideixo seguir les senyals. Segons la guia el “embalse de la Encantadora” l’he de deixar a l’esquerra i en canvi les marques m’estan portant clarament cap a l’embassament. Total, que canvio d’opinió i decideixo tirar cap a la dreta en lloc de baixar cap a l’Encantadora. No vull baixar per tornar a pujar! uns 500 metres més enllà un estimbat em fa tornar enrere cap al camí, és el que té passar-se de llest.

L’embassament finalment el vorejo, deixant-lo a la dreta. S’hi reflecteixen uns cingles que s’anomenen Rosas de Piedra. No sé si és que estic obsessionat amb la Mòmia, però jo més que roses i veig cares de morts.

Des d’aquí fins al Parc Nacional de Garajonay, m’aniré mig perdent, mig seguint les marques del GR,… segurament està ben marcat i sóc jo que vaig una mica despistat. Tot i així, alguna creu de tant en tant aniria força bé. El camí torna a pujar fortament pel barranc sense nom. Al veïnat de los Loros un senyor al que li he preguntat si vaig bé m’ha tingut més de mitja hora xerrant sobre els camins de la Gomera i maleint als governants que els gestionen. Quan li he comentat que la gent gran d’aquí havien de ser realment gent dura i forta per conrear aquestes terres totes en pendent i desplaçar-se sempre a peu, m’ha explicat que aquí de la gent en gran en diuen el “rejo viejo”. És la part més profunda de l’arrel principal dels arbres. Tot i les seves indicacions, no estic del tot segur de si vaig pel camí correcte (el GR segur que no l’estic seguint). Sort que en el moment clau, he decidit tirar cap a la dreta, si no hagués anat a parar a la presa de los Gallos, i hagués hagut de fer una bona volta.

Segueixo pujant i, de sobte, al girar el cap cap a l’esquerra apareix el Teide, per fi, el veig!

A l’entrar a Garajonay el paisatge canvia completament, és com una bosc encantat d’arbres i molsa i verdor per tot arreu. Aquí començo a trobar excursionistes (alemanys, anglesos i francesos bàsicament, espanyol ni un). És un lloc ideal per passejar, passo per l’àrea de pícnic de las Creces fins a sortir del Parc.

La sortida és bestial, passes d’estar en mig d’una selva d’arbres, molses i falgueres a una zona de vegetació baixa amb palmeres de tronc negre. A l’acostar-m’hi veig que són negres perquè es van cremar (i sobreviure). L’incendi del realment va afectar molt a tota aquesta zona, però sense entrar al Parc per aquest costat.

Des d’aquí ja només queda travessar el Barranco de l’Agua (impressionant), passar els veïnats del Cercado i arribar a Chipude. Al fons es veu majestuosa “La Fortaleza”. Tenia pensat pujar-hi avui, però després de tantes encigalades, ho deixo per demà.

A Chipude tinc lloc al Hotel Bar Sonia per dues nits. Us el recomano, tens la sensació d’estar a un refugi. El regal final de la jornada és una posta de sol darrera El Hierro. També es veu La Palma i pel que m’han dit des de dalt de la Fortaleza es veu Gran Canària també.

Avui he fet uns 18 km amb 1.500m de pujada i 400 de baixada.

Publicat dins de Caminant per la Gomera | 10s comentaris

La Gomera. Etapa 1: Hermigua – Vallehermoso

01/01/2015

Després de substituir les 12 campanades per gairebé 12 hores de son profund, a les 10 em carrego la motxila i començo la caminada. La calima no ha fotut el camp i no veig el Teide tot i que en teoria el tinc davant. Com ve sent habitual em tocarà rostir-me una mica per no ser prou matiner, què hi farem.

L’etapa va de Hermigua a Vallehermoso tot seguint el GR 132 (és el que dóna la volta a l’illa). Tot just arribar a la platja de Santa Catalina començo a pujar cap a el bonic poble d’Agulo. Els primers minuts de pujada són lleugers i penso com molen les pujades, uns instants després la pujada es torna molt empinada i començo a pensar qui collons em mana anar a illes on tot són barrancs!

Tot i que el camí està força ben marcat em lio una mica al sortir d’Agulo. La part positiva és que parlo amb un senyor molt gran que em diu que des d’Agulo és des d’on es veu millor el Teide (de totes les Canàries, excepte Tenerife) i m’aclareix que una mena d’estructura de vidre que sobresurt d’un penya-segat és el mirador de Agulo: “si eres nervioso (vertigen) mejor no subas”.

Un cop superat Agulo comença la pujada forta fins al Parc de Garajonay. A la que comença a canviar el tipus de vegetació i començo a trobar algun pi canari i laurisilva veig que la pujada comença a quedar superada.

Com que és 1 de gener el centre d’interpretació Juego de Bolas (es diu així) està tancat, tot i això, com a benvinguda uns metres més endavant un gos de la mida d’un gat m’ataca amb valentia, quan el veig venir li dic un “Ieeeep” poc convincent perquè el molt cabró em clava les seves petites dents. Sort que al crit de “Rocky ven aquí” surt la mestressa i l’espanta e ell (i a mi). “Feliz año” li dic i me les piro ràpid cap a la presa del Garabato on faré amistat amb un ànec molt més pacífic que el Rocky. He decidit batejar-lo com a Gandhi.

Pasada la presa per primera vegada començo a constatar que el mapa i la guia que porto no acaben de correspondre a la realitat. Després d’alguna anada i tornada m’encamino pel camí correcte cap al Roque Cano. El lloc és espectacular, llàstima de la calima. Abans del Roque hi ha una roca que em recorda una cara humana deformada pel patiment, fa una mica de yuyú i tot. Aprofito per fer fotos a la Mòmia (el nom és meu) i menjar pa amb embotit sota el Roque Cano per encarar la baixada definitiva cap a Vallehermoso.

Si mai heu de clapar a Vallehermoso us recomano l’aparthotel Triana II. Molt net i agradable.

En total hauré fet uns 20 km amb 1.200m de desnivell positiu i 1.100 de negatius.

Per últim, avui no hi ha fotos de cervesa, però sí de mistela casolana (n’acostumen a oferir després dels àpats). Excel·lent tradició!!

Publicat dins de Caminant per la Gomera | Envia un comentari

La Gomera: Etapa 0: arribada

31/12/2014

Ja hi tornem a ser, ben d’hora ben d’hora, després d’un bon sopar amb bona companyia al Claret i una clapada ben curta, el senyor talp m’acompanya cap al Prat per agafar l’avió de Ryanair que  surt a les 6.20 cap a Tenerife Nord. Avui les Canàries s’han despertat amb la maleïda calima (pols del Sàhara en suspensió) i a l’arribar és com si hagués aterrat a la plana de Vic o a la terra ferma. Fer fotos serà un infern!

Un cop allà una guagua em porta, és un dir, m’han clavat 12,40 €! cap al Sud fins a Los Cristianos per pillar el ferry de Fred Olsen cap a la Gomera.

Total que després de llevar-me a les 3:30, a les 13:00 ja sóc a San Sebastián de la Gomera.

Aprofito per donar una volta (i fer la primera birra) per la capital mentre espero la guagua que a quarts de quatre em portarà cap a Hermigua. Com a curiositat, trobo la seu de la UNED a la Gomera, he deixat uns tríptics de la UOC (a veure si cau alguna comissió).

Un cop m’he cruspit la carn en salsa amb papas de rigor me les piro amb la guagua cap a Hermigua. Llàstima de la calima perquè realment els barrancs i crestes que hi ha al voltant d’aquesta carretera són brutals! tot i la bellesa de l’entorn, la biodramina fa el seu efecte i arribo a Hermigua ben clapat.

I per anar acabant, només dir-vos que m’han convidat a la festa del poble per fer el raïm i el cava i sóc tan ruc que m’he clapat… Almenys demà no hi haurà ressaca!

Ah! se m’oblidava, bon any i canya a l’estat!

Publicat dins de Caminant per la Gomera | Envia un comentari

Ruta pels Tatras. Etapa 2 Ref. Zeleno Pleso – Ref. Zbonijcka

Després de clapar gairebé 10 h. ens llevem fets unes bèsties. Fem un cafè amb llet al refugi i a les 7 guillem. Fa molt vent i molta rasca, però de moment sembla que el temps aguanta. La primera pujada d’avui és el coll de Sedlo pod Svistovkow de 2.023 m, són uns 500m de desnivell amb unes cadenes que suposem que són per si hi ha gel perquè no hi ha gens de perill. Primer puja fort i després ve fent ziga-zagues que permeten tenir una vista magnífica de la vall que deixem enrera amb el refugi i el llac al fons.

Quant som a dalt del coll aprofitem per pujar al cim de Vel’ká Svist’ovka (2.037 m.)  i així poder treure l’estelada! uns metres més avall el Talp aprofita un monòlit que vist des de sota sembla un moai de la illa de Pasqua per fer la cabra.

Des del coll es davalla lentament cap al telecabina del Lomicky, des del que es pot baixar al poble Tatrianska Lommicka i també pujar al pic Lomicky de 2.632 (2n pic més alt dels Tatras. El pic no el veiem perquè hi ha un núvol que em sembla que hi viu permanentment el molt cabró!! La zona del telecabina és força lletja i hi estan ampliant les pistes d’esquí. Hi ha força gent que han pujat del poble amb el telecabina.

Just a sota del telecabina hi ha el refugi guardat de 8 places Skalnata Chata (en eslova Chata és refugi) . El guarda és un famós i veterà portejador (al Tatras n’hi ha molts, pugen tot lo necessaris pels refugis: bàsicament bidons de cervesa…) que té el record de pujar 211 kg. Tot lo que té de crack o té de sorrut i ens deleita amb el cafè més horrorós que ens hem pres mai. Amb el pòsit que deixa aquest cafè es podria llegir el futur de la via catalana a 500 anys vista! (més endavant descobrirem que aquest cafè no està fet amb mitjó i que aquí és apreciat: cafè turc en diuen).

Des d’aquí i fins als refugis de Zamkovekslo i Rainerova és una autèntica rambla. Aprofitem per practicar l’eslovac, en sabem molt: Rajoy sense la R que vol dir hola, dobriden o algo així que vol dir bon dia… El Xavi ho fa tant bé, té un accent santcugatenc tant excepcional que una dona el comença a interrogar (suposo que li ha dit “vyzerať, že je to šikovný chlap” que òbviament vol dir “mira que és eixerit aquest noi”).

La nota trista és que ens adonem que hi ha molts cedres que estan marcats amb pintura i vol dir que estan malalts i els hauran de tallar. El tema del corc maleït anirà sortint a totes les etapes.

Just abans d’arribar al refugi de Rainerova ens enfilem cap a la Dolina (vall) Starolesna. Són 600 m. de desnivell que fem a tota màquina envoltats de cims esmolats i pendents de si ens mullarem fins arribar al refugi de Zbojnicka. Final d’etapa. Hem trigat 5h 18′ per fer 15 km amb 1.200 de desnivell positiu i 800 negatiu.

Després de fer la birra de rigor i ja instal·lats anem a fer unes olives i pernil pels voltants. És un lloc guapu guapu. Quan les olives ja s’han acabat, decideixo que ja no tinc motiu per seguir passant fred i me’n vaig cap al refugi. El Talp i el Xavi aprofiten per fer un “nou cim” (jo diria bony), té nom i tot Harnaska Kôpka 2.033 m.

Com comprovarem l’endemà, en lloc de quedar-nos aquí fent el passarell hauríem d’haver aprofitat per seguir i fer la part complicada de l’etapa següent. Si hagués sabut llegir el marruuuu del cafè…

Publicat dins de Tatras (Eslovàquia - Polònia) | Envia un comentari

Ruta pels Tatras. Preliminars i etapa 1

Des de feia anys el meu germà Talp me’n parlava: “hem d’anar als Tatras” repetia com un mantra. M’ensenyava el llibre “Altos Tatras y otros parques nacionales de Eslovaquia” del Sergi Lara, editoral Desnivel i el mapa escala 1:50.000 que mostra tant els Alts Tatras com els Orientals. Total que ja que m’atabalava tant amb el tema vaig dir “Cap als Tatras falta gent” i ràpidament vam comprar uns bitllets de Ryanair de Girona a Kraków (Cracòvia). “L’expedició” la formàvem el Xavi (la bèstia indomable),  el Talp (el cabirol català) i un servidor (l’àncora).

La intenció era fer les 5 etapes per fer la travessa dels Alts Tatras descrites al llibre i segons com anés tot enllaçar amb les 3 etapes per fer els Tatras Orientals. Com podreu veure si seguiu llegint aquest bloc acabarem fent-ho a mitges.

Total que el 31 d’agost, ben d’hora, ben d’hora, fotem el camp de la Catalunya pre-viacatalana. El vol de Girona a Kraków dura 2h 40′. Si exceptuem que el Talp fruit d’una última nit amb força cava i mojitos (la motxilla ens la fèiem a quarts de quatre de la nit) es va deixar el llibre i el mapa dels Tatras! el trajecte va anar perfecte. Arribàvem a l’hora a Kraków i agafàvem un taxi per anar a l’estació central de busos, des d’on per 20 zlotys (5 €) enllaçàvem amb un autocar cap a Zakopane (és la principal població dels Tatras polacs, una espècie de Viella molt extensa i hiperturística) . A les 16.40 ja érem a destí! Plovia i vam aprofitar per anar a comprar algun mapa. Vam estar de sort, de seguida en vam trobar uns per 16 zl. escala 1:25.000. Aquests mapes molen molt més que els de l’Alpina, marquen els temps dels itineraris principals. Encara no ho sabíem, però els propers diens ens adonaríem que és impossible perdre’s als Tatras i que no són tant salvatges com ens els havíem imaginat…

Per solucionar el tema del llibre, tot i que el Talp deia que tenia la ruta al cap (i realment la tenia el molt animal) la meva germana ens el va whatsappejar (no ho denuncieu a l’SGAE si us plau). Després vam anar a buscar el lloc de clapar, era de puta mare, un hotel amb bar de copes a sota!

Un cop tot solucionat vam anar a voltar pel carrer principal de Zakopane i sopar a un lloc de cuina tradicional on vam patir la primera derrota: no ens vam poder acabar ni la meitat del plat de carn a la graella que vam demanar (quines fieres aquests polacs). Derrotats i Amb la panxa plena vam anar a clapar per llevar-nos i agafar el bus que a les 6:00 del matí ens portaria al lloc de partida que en principi havia de ser Zdiar.

Etapa 1: Tatrianska Biela Voda – refugi de Zbeleno Pleso 01/09/2013

Com que fa mal temps decidim canviar de plans i baixar a la parada Tatrianska Biela Voda per arribar el més aviat possible al refugi de Zelebno Pleso. No serà l’última vegada que el mal temps ens farà canviar la ruta.

Fins al refugi només hi ha uns 6,5 km. Anem per una pista forestal envoltada d’arbres, on ens sorprèn veure’n molts de secs (aviat descobrirem que hi ha un corc malparit que està fent estralls als cedres dels Tatras, malauradament fa pinta que se’ls carregarà a tots). La motxilla pesa i el temps amenaça pluja en qualsevol moment. Un cop sortim del bosc  de cedres i entrem a la zona de pins nans ens apareixen majestuoses les primeres parets del Tatras.

Triguem 2h 10′. El lloc és espectacular, hi ha el circ de Zmiziar (vol dir “gelat”) amb el Zeleno Pleso (pleso = llac, Zeleno = turquesa). És ben bé així, un petit circ de muntanyes mig reflectides al llac turquesa enmig de la boira i la pluja.

Entrem al refugi i tot imitant als tuaregs fem un cafè per decidir què fem: decidim seguir fins al refugi de Skalnata Pleso (2h calculem) i així fer una part de l’etapa 2, però just quan ens aixequem comença el diluvi universal… Total que entre que els del refugi ens diuen que pinta que n’hi ha per estona i que estem força cansats després de 2 dies dormint poc decidim quedar-nos i fer una mica el gos. Al refugi no para d’arribar gent xopa.

Així doncs s’imposa una migdiada merescuda (amb gat inclòs). A la tarda anem a volastrejar pels voltants del refugi: anem a mirar unes cadenes que hem de superar el dia següent i després al peu d’uns salts d’aigua molt guapus que hi ha davant del refugi on ens trobem amb uns isards XXL.

Abans de sopar per fer temps li hem ensenyat al Talp a jugar a cartes, exactament a la podrida i el molt podrit ens ha apallissat! També he aprofitat per anotar un resum de l’etapa per poder escriure aquest post… (evidentment cap més dia seré capaç de fer-ho, maleïda mandra!) i fer unes caricatures lamentables dels companys d’aventura.

Mentre sopàvem ha arribat un nombrós grup liderat per una mena de cantant dels Gossos, és gent que només ve a sopar, al refugi les birres de mig litre (mida estàndard) van que volen i els xarrups de vodka ja no diguem…

La previsió per l’endemà es pluja tot el dia, decidim que si quan ens llevem plou baixarem a algun poble a fer nit si cal i esperar que el temps millori. Creuem els dits…

Publicat dins de Tatras (Eslovàquia - Polònia) | Envia un comentari

Preliminars i Etapa 1: Port d’Andratx – La Trapa

Preliminars

Després de l’experiència de “Caminant per la Palma” em vaig quedar amb les ganes d’anar a  volastrejar per alguna altra illa. És curiós, no sé que tenen les illes que cada vegada m’atrauen més. A Còrsega vaig al·lucinar amb l’alta muntanya, a la Palma amb el passat i present volcànic i a Mallorca… a Mallorca ja us ho aniré explicant.

Molta gent m’havia parlat de la Serra de Tramuntana, entre ells el meu germà xerpa, va ser tornar de les Canàries i començar a pensar-hi. A més, un bon amic que té una casa a Sòller, quan m’explicava les excursions que s’hi poden fer (sempre amb una component gastronòmica) , sense adonar-se’n m’estava fent decidir. Total, que vaig anar  a la llibreria i em vaig comprar la guia GR-221 Ruta de pedra en sec i un bitllet barat de Baleària per poder gaudir d’una nit incommensurable a la cafeteria del vaixell.

Pel que fa a la guia, la recomano, però recomano també portar un mapa més detallat per si us perdeu com em va passar diverses vegades. La guia planteja fer la ruta en 8 etapes, alguna de les quals bastant curta, si no disposeu de massa temps es pot fer bé en 5 o 6 etapes. A partir de la quarta etapa és possible fer nit als refugis del consell insular (cal reservar amb força antelació).

El dijous 21, després de plegar de la feina i fer la motxilla a corre-cuita vaig agafar el vaixell de Baleària que a les 6.30 de l’endemà arribaria a Palma. Viatjar a la cafeteria de nit és un pal i més si vas sol i no pots deixar massa estona la motxilla abandonada. Suposo que els alemanys que es van passar tota la nit ingerint birres tenen una opinió diferent. Un cop arribat a Palma, vaig agafar un bus fins a l’estació d’autobusos de Pl. Espanya i d’allà un autocar fins al punt de partida: el Port d’Àndratx. A les 9.55 del 22 començava la ruta.

Etapa 1 : Port d’Andratx – La Trapa

L’etapa 1 es pot resumir amb dues paraules: Sa Dragonera. Aquesta illa ja surt a la portada de la guia i des de que la veus al passar el Pas Vermell t’hipnotitza. A més, és un símbol de la lluita dels mallorquins per la conservació de l’entorn natural.

En canvi, el Port d’Andratx és un clar exemple del que no s’ha de fer a la costa: destrossar amb urbanitzacions tot l’entorn costaner. Des del Port l’etapa de 13 km es dirigeix cap al Pas Vermell tot deixant enrera el soroll de les obres que hi ha a les urbanitzacions de la zona. Un cop al Pas, apareix Sa Dragonera i s’intueix el poble de Sant Elm. La idea inicial era a Sant Elm agafar el vaixell per anar a visitar l’illa, però com que em vaig perdre abans d’arribar a Sant Elm, finalment vaig decidir parar a Sant Elm i fer una hamburguesa i una remullada. Més endavant ja faré reflexions sobre perdre´s a la Serra de Tramuntana.

Un cop païda l’hamburguesa em vaig encaminar cap a la pujada del coll de la Trapa i el monestir abandonat de la Trapa. És una excursió molt maca amb bastants excursionistes (99% alemanys). Hi vaig arribar a quarts de quatre. L’objectiu llavors era trobar un lloc on dormir, no portava tenda i feia bastant vent. El monestir està abandonat tot i que hi ha unes obres recents per fer-hi un refugi aturades per falta de pasta suposo. A un molí reconstruit vaig trobar un bon lloc on dormir, ja que tot i no haver portes i finestres hi havia un bon sostre.

Un cop solucionat el tema clapar, em vaig dedicar a voltar per la zona i passar hores mirant Sa Dragonera.

El meu germà m’havia explicat la història del far que es va construir al punt més alt de l’illaa mitjans del s.XIX, com podeu veure a algunes de les fotos, al punt més alt hi acostuma a haver boira, doncs bé, a alguns il·luminats se’ls va acudir construir un far al punt més al de l’illa, i evidentment la majoria de dies era inoperatiu. Pel que es veu, però, d’il·luminats no només n’hi havia en aquella època, només cal veure el carril VAO de la C-58, AVEs, aeroports sense avions,…

En fi, les hores fins que es va fer de nit les vaig passar fent fotos a la posta de sol. Un cop ja es va fer de nit la rasca començava a apretar me’n vaig anar a dins del sac a intentar clapar. La veritat és que em va costar perquè estava una mica acollonit, amb el vent que feia quan m’adormia i se’m movia l’aïllant tenia la sensació que algú m’estava tocant els peus. Suposo que seria el psicòpata de la Trapa. Quan vaig adonar-me que el psicòpata devia està més acollonit que jo em vaig adormir en un somni intermitent.

Publicat dins de Ruta de pedra en sec | Etiquetat com a | 1 comentari

Etapa 7 Santo Domingo (Garafía) – Franceses

08/01/2013
La darrera etapa comença a les 5:30 del matí a la pensió la Cubana de Santa Cruz de la Palma. A les 6.15 he d’agafar la primera guagua que surt cap al nord de l’illa . Si mai aneu a la Palma us recomano agafar aquesta guagua, lentament, recorres tota la costa nord de l’illa passant pels petits pobles i veient-hi pujar els autòctons. Haver-me llevat tant d’hora em regala una alba impressionant. Tres hores després arribo a Santo Domingo.

Si l’etapa anterior ja va ser rollu mística/boletaire aquesta superarà totes les expectatives. En tota l’excursió només em trobaré amb algun guiri cap al final de l’etapa i un home d’una edat considerable, entranyable, amb un gos pelut, molt pelut, però no tant com el seu amo que és una mena de Robinson Crusoe. Resulta que se’n torna a peu a Los Llanos (que estan a 35 km…) després de visitar a un amic seu molt vellet que es veu que està molt malalt i l’ha anat a veure potser última vegada… quan comentem la grandesa d’aquells barrancs em diu que si mai tinc temps miri de fer excursions barranc amunt, que no hi ha ni déu i que són bestials. Queda pendent doncs, per futures visites a l’illa.

La guia que porto (i que recomano totalment) diu que l’etapa de Santo Domingo a  Franceses és la més maca del GR-130. Hi estic completament d’acord. És una etapa on vas resseguint la costa, els seus penya-segats i travesses el barranc de Fagundo i el de Los Hombres. És un entorn a estones rural, a estones totalment salvatge i a més, tinc la sort de que fa un dia mig ennuvolat amb un cel molt ben parit.

Quan arribo al barranc de Fagundo aprofito per esmorzar i mirar per on es deu baixar i pujar. El camí que es veu de pujada just a l’altre banda del barranc mola molt. Són tot de zigazagues on podré fotre-li una mica de canya a les cames. En alguna foto d’aquest post es veuen les giragonses. M’entretinc fent fotos de la baixada i pujada que m’espera i al meu cap es va imposant l’objectiu de trepitjar l’aigua peti qui peti (intentant que no sigui saltant pel penya-segat).

Un cop superat el barranc de Fagundo veig que el de Los Hombres desemboca a una platja on sí que s’hi pot arribar, és la platja de la Fajana de Franceses, just a sota de quatre cases.

El premi a tot plegat és aquesta platja solitària on faig el clàssic pa, pernil i mandarines . Decideixo que em quedaré en aquest lloc fins que el sol deixi d’escalfar. És dels millors moments d’aquest viatge. Són moments de cridar: VISCA EL POBLE!!!!

Unes hores després d’estar volastrejant per la cala decideixo començar a anar tirant cap a dalt, cap el poble de Franceses, poble pintoresc on s’acaba aquest viatge. Han estat uns dies fantàstics. Si mai us venen ganes d’agafar una motxila i començar a patejar, us asseguro que aquesta illa és un bon lloc per fer-ho. I caminar sol és especial, ara que, també us he de reconèixer que per mi sempre serà millor viatjar ben acompanyat que sol. ;)

Publicat dins de Caminant per la Palma | 1 comentari

Etapa 6 Puntagorda – Santo Domingo (Garafía)

06/01/2012

Em desperto a la pensió Mar y monte de Puntagorda (molt recomanable) i esmorzo amb una senyora alemanya amb qui parlo amb anglès i no entenc res del que em diu, no para de repetir-me no sé que de “marketing day” o algo així i quan jo li dic “no shopping today” riu molt, però va fent que no amb el cap tot dient aquest tiu és de lo més inútil que m’he trobat… total que m’acomiado dient “today sunny or not sunny?” i em diu “sunny, sunny” i l’encerta perquè fa un dia de puta mare.

De Puntagorda a Santo Domingo el més interessant és anar travessant els diferents barrancs (barranc de Izcagua, de Buracas, de Briestas,…), trobar-te amb la zona amb més exemplars de drago de totes les Canàries, aquest curiós arbre canari que per comptar-ne l’edat has de comptar el nombre de divisions de branques i multiplicar per 15 (són els anys que triga a florir) i donar un cop d’ull a les restes arqueològiques de Buracas (un lloc amb indicis de hippies tot i que no en vaig veure cap).

Després d’unes hores amunt i avall arribo a Santo Domingo, de fet, encara no m’ha quedat clar si estic a Santo Domingo o a Garafía o als dos llocs o a cap… em sembla que Santo Domingo és el municipi (gegant) i Garafía el nucli principal, o a l’inrevés, tant se val, el fet és que un cop més estic de sort i hi ha un parell de bars oberts tot i ser festiu. Des d’aquí trenco una llança a favor dels bars que obren els dies festius (frase mítica dels debats del Puyal a tv3… cada vegada que algú deia vull trencar una llança, a casa meva algú fotia un crit a la tele).

Ai que me’n vaig del tema, tornem-hi: Així que al cap de pocs segons d’arribar ja estic gaudint d’una Dorada. Ara l’objectiu és dinar alguna cosa, acostar-me cap a la costa a veure els penya-segats i agafar la guagua per tornar a Puntagorda a temps per veure la pallissa a l’Espanyol (em sap greu lectors pericos…).

Assoleixo els tres objectius. De fet, supero clarament els objectius marcats: El primer el podeu contrastar amb una de les fotos. La veritat, és que les Doradas i el vinet han triomfat.

El segon encara més, ja que fruit no sé si del vinet o de la insolació me’n vaig cap al port de Garafía escoltant Heroes de David Bowie a tot drap i fent de majorette amb el bastó. Vaig tant concentrat que un ramat de cabres gairebé se m’emporta. Creuo una zona amb gravats dels auarites, és una zona màgica que recomano a tothom que s’acosti per allí. Les vistes valen pena i,  a més, veig els barrancs que hauré de travessar a la darrera etapa. HEROES!!!

El tercer és el que costa més perquè se’m fa tard escoltant himnes davallant cap als penya-segats i he de tornar corrent cap a Garafía per enganxar la guagua ben just. Al bar la Cabaña de Puntagorda el bany a l’Espanyol es fa realitat (ja em perdonareu, però com que ara els pericos ja van bé a la lliga em puc cebar una mica).

P.S: A casa pel que es veu em troben a faltar perquè la meva germana m’envia un vídeo on el meu pare em notifica que els reis m’han portat la factura de la ITV. Cal afegir aquí que la trucada dels cosins, tiets i Talp la guardaré a la memòria la resta de la vida, quin fart de riure TABURIENTEEEEEEEEEEE ;)

Publicat dins de Caminant per la Palma | 1 comentari

Etapa 5 Tijarafe – Puntagorda

05/01/2013

La idea d’avui era anar de Los Llanos a Puntagorda, però després d’un dia de descans m’adormo profundament i la primera part decideixo fer-la amb guagua. A la 13 arribo a Tijarafe i en ple solano començo a caminar per la calle del Adiós. Aquest carrer es diu així perquè és el carrer que porta cap al cementiri. Hi ha un poema de Dulce María Loynaz a la paret on explica aquest fet.

Just després de llegir aquest poema em trobo amb “La Casa De La Décima”, una casa abandonada i tancada, això encara ho trobo més poètic, aquest any el Madrid ni lliga ni copa ni la décima!

L’excursió doncs comença en aquest bonic poblet de Tijarafe, avui i les dues properes i últimes etapes aniré creuant la part nord oest de l’illa. Cada vegada més el GR va dedicant-se a creuar els barrancs que baixen dels cims de la Caldera cap al mar. Sempre aniré tenint l’oceà a prop, però no l’arribaré a tocar fins l’últim dia. Aquí començaré a trobar-me ametllers florits, serà una constant els propers dies.

El gag del dia ha estat molt bo, resulta que després d’una pujada inacabable que té nom i tot: Cuesta de Pedro Luis, m’equivoco de camí i vaig a parar a unes vinyes on hi ha un home fent un vinet, el saludo i li pregunto si vaig bé cap a Puntagorda i em diu que no, que me’n vaig cap al monte. Total que l’home m’ofereix un vinet, evidentment accepto encantat i de cop i volta ja estic amb unes papas amb mojo verde, uns talls de carn i uns vinets. La mestressa i els avis m’ofereixen polvorons i tot. Així que anem xerrant sobre vins… quan em dieun que ells venen la majoria de raïm, però en fan una mica per consum propi  els hi dic que el meu germà i els seus amics també en fan de casolà a ca meva, quants litres em pregunten: uns 300… encara riuen, em diu l’home  aquí dentro tenemos cuatro mil. En fi que em van omplint el got assegurant-me que no me l’acabaré…

Ben content i agraït afronto els següents kms amb una cadència alegre i sincopada. Finalment arribo a Puntagorda, vaig a fer un últim vinet a un bar on em tranquilitzen dient-me que l’endemà posaran el Barça-Espanyol i em quedo a la plaça del poble esperant l’arribada dels Reis Mags. Aquesta serà la primera nit sense núvols on podré gaudir del cel de la Palma: brutal!

Publicat dins de Caminant per la Palma | Envia un comentari

Dia de descans Museu arqueològic i Puerto de Tazacorte

Aquesta galeria conté 20 fotografies.

04/01/2013 Avui he decidit fer el gos tot el dia. Després de dormir unes bones 12 hores (ho recomano a tothom) me’n vaig al Museo Arqueológico Benahorita de Los Llanos de Aridane a conèixer una mica la cultura dels aurites … Continua llegint